8 sep. 2010

Kloka ord från bror

Bror:
det känns som att du bråkar och så för att få en sorts bekräftelse.. att han bryr sig och det borde du veta vid detta laget att han gör fast det kanske inte syns vissa gånger.. han har nog stora känslor inför dig men vet inte hur han ska förklara det.. och om det fortsätter såhär tror jag att han inte kommer orka mer.. för han tar det nog som allt är hans fel
och det är en jobbig känsla.. och han somnar nog precis lika sårbar och orolig som du

eftersom han inte vet hur han ska göra för att du ska må bättre.. att det inte kan hålla sig till det lugna när ni pratar med varann. klart han har ett tryck i bröstet också när det blir sådär.. fast det kanske inte är meningen
Bror har rätt! Skärpning på mig om jag ska få behålla min kärlek

Pappa ringde idag:
Jag blev jätte glad att han ringde. Jag ringer aldrig honom för jag vet inte om han är nykter. Om han är full går det aldrig att avsluta samtalet på ett fint sätt för han vill inte lägga på. Sen kommer han ringa resten av perioden flera gånger om dagen för att sjunga, diskutera eller gråta.

Men inte idag, nu var han nykter och vi pratade om allt möjligt. Han berättade att han skulle bo hos min farbror ett tag. Min farbror har druckit varje dag de senaste fyra åren. Eller ja, enligt pappa inte de två senaste dagarna. Men ja... inte den bästa lösningen men för tillfället den enda. Jag hoppas iaf han får flytta in på ett boende snart. Man hör verkligen hur trött han är på alkoholen nu. Men han kommer ju inte sluta, de tror jag inte. Även om han vill...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar