11 sep. 2010

Fan jag kan inte driva ett projekt om personliga problem involveras

Min projektmedarbetare har pratat med sin flickvän om projektet. Helt ok såklart. Bara de att hon sedan ringer min pojkvän och säger att hon ansvarar för ekonomin i projektet. PANIIIIK VA?!?! tycker jag och blir en aning upprörd. Nu när de har gått ett tag så kan jag tänka att det blivit en del missuppfattningar innan denna informationen nådde mig. MEN, de e ju inte ok om sådana här missuppfattningar uppstår i ett såpass stort projekt som detta. Vi har absolut inte råd med det. Denna flickvän har ingen bakgrund what so efter från bokföring och ekonomi. Så situationen jag hamnade i var "bitch situationen". Först så blir jag upprörd för att pojkvännen får höra att hon blivit involverad när jag inte involverat honom i projektet. Sen blir jag upprörd över att personliga saker påverkar projektet i så tidigt stadium. Jag var tvungen att fråga min kollega om detta va sant. Nu vet jag dock inte hur detta urartat sig. Om dom två börjat bråka, om hon ringer min pojkvän för att beklaga sig och om relationen till min kollega skadats.

Jag tolererar inte detta. Jag kan inte gå och oroa mig i ett å ett halvt år om vi kör med öppna kort eller inte. Här ska all information spottas ut till varandra. Inser exakt i denna sekund att jag måste uppdatera projektplanen. Här ska kommunikationen och rutiner för denna sättas på pränt. En tidsplan skall utarbetas nyss.


Här är jag faktiskt stolt, orädd och självsäker. När jag arbetar med saker jag kan, då blir jag proffsig gentemot alla. Mitt lilla svaga jag lämnas hemma och fram kommer karriärkvinnan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar