6 sep. 2010

detta kommer bli en bättre dag

Ok, jag gick inte ut på promenad som jag borde. Känns som om kroppen håller på att falla samman. Men men. Jag har skrivit en ansökan till ett jobb dit jag ska flytta när skolan är klar :P Jag hoppas verkligen jag får jobb så snart som möjligt så jag kan slappna av sen. Mamma har lovat hjälpa med flytten. Jag är väldigt tacksam för hon brukar inte ställa upp på sånt. Även om vårt förhållande har blivit mycket bättre nu.

Efter att jag beslutade att gå i terapi och på anhörigmöten så bestämde jag att jag måste börja förlåta henne. För att kunna det måste jag faktiskt få veta mer om varför hon gjort som hon gjort i livet. I mååånga år har jag trott att hon inte ville ha oss. Mig och mina syskon. Att hon planerade att adoptera bort oss men att ett ex till henne övertalade henne att behålla oss. Så jag frågade henne om det va sant. Efter så många år vågade jag äntligen fråga. Hon sa att hon behövde hjälp men hon ville aldrig adoptera bort oss eftersom hon älskar oss. Men att hon behövde stöd för att orka. Och jag förstår det. Hon va medmissbrukare och levde med en knarkare. Hon hade tre barn varav en har ADHD/DAMP. Hon led ofta av depressioner. Så jag tror på henne och jag valde att försöka hårdare på att förlåta det som hänt.

Jag har mycket godare relation med mamma idag. Idag när jag inte behöver henne som jag gjorde som barn kan jag låta det vara när hon blir deprimerad. För jag kan ta hand om mig själv och mina bröder kan också ta hand om sig själva. Jag önskar mamma fick den hjälp hon behövde när vi va små. Men livet är inte alltid så rättvist.

Nu ska jag förbereda mig för seminarium på skolan och sen ska jag gå på affären. Efter de blir det antingen plugg, promenad eller mer arbetssökande :)

Detta kommer bli en bättre dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar