6 sep. 2010

Dagens positiva glasögon

Jag sov ut idag igen och va lite extra trött men humöret va trots det på topp. Vädret va fantastiskt fint och det va varmt. Jag kollade igenom lite jobbannonser och skrev ett brev och en ansökan på ett jobb. Kände mig ganska nöjd. Har inte skickat in den ännu för jag vill arbeta lite till på den.

Fick ett sms av min kära. God morning sunshine. Hoppas du får en fin dag :-*

Stack iväg på föreläsning och jag kände mig ganska smart. Kunde tänka olika teorier och applicera en rad av dom på tänkbara situationer. Jag fick halva klassen att skriva ner en teori de hade glömt kopplat till den vi pratade om idag. Så jag känner mig stolt. Visste även mer om vissa forskningsområden eftersom jag läst två terminer mer än klassen och hade därför stött på dem tidigare :) Skönt.

Tog en välbehövlig omväg till affären och köpte mat som kommer räcka hela veckan för endast 250:- Jag har varit jätte duktig på att spara pengar som behövs till kurslitteraturen jag har beställt.

Pratade en kort stund med min kära. Han skulle iväg till några vänner och äta middag. No probelm tyckte jag. Kände ingen som helst separationsångest eller behov av att veta att han saknar mig eller tycker om mig. Framsteg säger jag!

Fick ett samtal av en god vän som arbetar med ett projekt tillsammans med mig. Han har kommit en bra bit på vägen och det känns superbra.

Har mailat en organisation som skall hjälpa mig starta eget strax innan jag tar examen i januari. Hoppas på att vi kan boka ett möte inom kort.

Jag är expert på att ta på mig för mycket och mailade därför en organisation jag lovat hjälpa med marknadsföringen. Jag sa att jag faktiskt inte kommer att hinna med detta. Det är sant. Jag kommer inte hinna om jag ska starta eget, skriva C-uppsats, söka jobb, arbeta och dessutom gå i terapi och på anhörigmöten och jobba på att bli frisk.

Säger gonatt till min kära via msn. Kort och koncist bestämmer vi också att vi ska ses imorgon via msn för att säga gonatt. Vårt korta samtal resulterar i ett underbart gulligt gonatt sms :D

God natt sunshine. Go to bed and get some rest ;-) <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar