13 sep. 2010

Måste säga att jag är nöjd med dagen

Ååh de har varit en fin dag. Började visserligen på en tråkig föreläsning. Men sen stack jag iväg på ett fik och satt där och studerade. Fick sällskap av några vänner och det var riktigt skönt att komma ut och umgås med mina gamla vänner. Jag fick väl inte så mycket gjort som jag hade hoppats på men det gör inget. =)

Jag känner mig lugn inombords och jag känner mig redo att börja jobba på självkänslan. Kontrollbehovet finns där och spökar men jag gör mitt bästa. Det är ju inte så länge kvar tills pojkvännen kommer till mig nu =D Ååååh vad jag längtar. Vi har snart varit tillsammans i ett år nu. Det betyder att de va över ett år sedan jag lämnade mitt liv med min exmake. MMmm över ett år sedan jag tog ett stort steg emot att försöka bara vara mig själv.

Men jag tänkte på det idag. Han som jag skrev om igår. Snubben som börjat bli lite väl needy. Han beter sig lite som en martyr, som ett hjälplöst offer. Idag skrev han sms om en fullständigt onödig sak. Han frågade om det fanns möjlighet till utskrift på skolan.... seriöst?! Klart det finns, de e ju en skola! Han ville väl bara höra av sig. Sen sa han att han inte hade möjlighet att ta sig in till skrivarna. JA, jag tänker då inte hjälpa honom. NEJ... jag är stolt och glad över att inte ta hand om någon hur hjälplös personen än försöker vara. Mmm, ja stolt e jag =D

Så jag har inte umgåtts med andra än mina vanliga och närmare vänner vilket jag ska göra imorgon också. Äntligen har jag lämnat sängen och ensamheten för denna gången. Hoppas det håller i sig...


Dagens positiva glasögon då...

Ja, förutom allt jag skrev nu :) Fick ett fint sms på morgonen av pojkvännen, fikade, köpte köttfärs jätte billigt, solen kom fram, unnade mig ansiktsvård för jag hade ju varit så duktig å sparat pengar, satt och pratade med några vänner på trappen in till huset, börjat läsa på om lagar och regler för mitt företag jag ska starta upp, tagit upp barnfrågan med pojkvännen. Hahah han tyckte inte de va aktuellt. Tycker inte jag heller men jag vill veta att vi siktar mot samma mål. Sitter och pratar med honom nu och han ger denna bloggen en chans nu hehe.
Ska snart hoppa in i duschen å sen blir det natten för jag ska upp tidigt och gå till en vän och läsa imorgon.

natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar